Välkommen till mitt lilla fotoalbum...

20 okt. 2010

Onsdagstema # 27 - Väder

Ja, om väder kan man prata både länge och väl. Idag är vädret inte som det var igår! Växthuseffekt, för mycket industriutsläpp, boskap och bilar. För lite miljövänliga medmänniskor...
Hos mig så är vädret mer eller mindre detsamma året runt - 365 dagar om året! Några grader upp eller ner. Om jag vill ha annat väder så måste jag åka till norra sidan på ön eller upp till vulkanen Teide. Byta ö kan också vara ett alternativ, men då blir det västerut eftersom österut är mer eller mindre detsamma som jag redan har.
Mitt bidrag blir från Teide, Spaniens högsta berg/vulkan på 3718 m. Bilden på maken och mina barn är tagen på ca 2900 m över Atlanten!

Denna bild är tagen uppe vid Teides fot för kanske 3 år sedan.
. Och jag kan lova att det blåste småspik! Kanske några minusgrader
men som sagt det blåste kallt!!
Vi stod ut några minuter sen var det bilen som gällde
och tillbaka till solen i syd!

Fler bidrag om väder här!

6 kommentarer:

  1. Det syns att det är kallt på fotot! Jag gillar egentligen de olika årstiderna i Sverige och i år har vi haft en jättefin höst, men jag skulle önska att den kalla och mörka årstiden var kortare. Det är så fruktansvärt långt till våren!

    SvaraRadera
  2. Tänk, jag trodde inte att ni behövde vinterkläder där nere - det måste kännas konstigt att packa dem i bilen för att åka på utflykt!

    SvaraRadera
  3. Årstider är bra. Det blir trist i längden när vädret alltid är detsamma. Jag saknar verkligen växlingarna som finns hemma i Sverige. Fördelen med Teneriffa är att man kan uppleva alla fyra årstider på en och samma dag, fast inte under hela året förstås.

    SvaraRadera
  4. Kommer ihåg hur kallt det var däruppe i bergen fastän det är mer än 20 år sedan jag var på Teneriffa o uppe på Teide för inte hade vi med oss några varma kläder inte :)

    SvaraRadera
  5. Gillar ju alla årstider.. det finns alltid något gott med alla.. de dina ser riktigt påpälsade ut och ser ut att frysa en aning.. Spanien kan vara kallt land oxså.
    Fin bild på familjelyckan..
    Måste tala om för dig att du länkat fel i Ordlös Onsdag.. man kommer ingenstans.. i alla fall inte till dig här;)
    ha de..

    SvaraRadera
  6. Kul, där har jag oxå varit :-) Har en liknande bild på mig, ihopkurande o frusen :-) Bra bild på temat!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gör mig glad!

Related Posts with Thumbnails