Välkommen till mitt lilla fotoalbum...

2 okt. 2010

Fototriss del 111: Alla lika, alla olika


Lika barn leka bäst heter det ju som bekant,
men med blandade "barn" blir det bättre!
 
Lika till utseende, men olika till läggning.
En del gräver djupt medans andra tittar på


Mångfald ger flerfald

Vår hjärna är kapabel att röra sig bortom den skiljelinje
vi har dragit för den.
Bortom de motsatspar som världen består av, börjar nya insikter.
Hermann Hesse (1877-1962)

Fler bilder på temat här!

Posted by Picasa

24 kommentarer:

  1. Fina varianter på trisstemat.

    SvaraRadera
  2. Just så precis.. riktigt bra bildval.. ett tema som är ganska brett om man har lite fantasi:) Ha de gott..

    SvaraRadera
  3. Tack Jah!

    Pialotta: Det roliga är ju att man får fler idéer och upplägg ju mer man håller på! Ha det bra du med!

    SvaraRadera
  4. Kloka ord! Jag bara älskar bild två och den tolkningen! LYSANDE!!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Toppen! Dogsen är perfekta!

    SvaraRadera
  6. Härlig triss med superfina bilder!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. hönsbilden blir min favorit!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, gillar hönorna :)

    SvaraRadera
  9. Min favorit är hundarna, de är ju verkligen så lika och så olika, precis som vi människor. Söt bild i fin miljö.

    SvaraRadera
  10. Tack alla ni! *ler från öra till öra*

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder på temat, gillar hundarna mest även om alla tre talar till mig.

    SvaraRadera
  12. Superfina bilder, och dina tolkningar av veckans tema är spännande!
    Jag har haft massor av höns och har en speciell kärlek till dem, så de blir mina favoriter.

    SvaraRadera
  13. Härlig triss, favoritskapet stod mellan hönsen och vovvarna och hönsen avgick med vinsten;-)

    SvaraRadera
  14. Barbro: Tack! Ja höns är fina djur! :)

    M&J: Vi har lika smak du och jag ;)

    SvaraRadera
  15. Det var fina bilder..jag gilla bilden med hönan :))

    SvaraRadera
  16. Så härliga bilden med tänkvärda texter!! Tvåan blir knapp favorit i konkurrens med ettan!!

    SvaraRadera
  17. Vilken kul tolkning - hönsrumpan är bara för skön!

    SvaraRadera
  18. Jättefin tolkning! Gillar översta bilden bäst eftersom jag är hundägare och älskar hundar i alla dess former :)

    SvaraRadera
  19. Hej, hej!

    Åh, gu' så fina bilder!
    Du borde låta trycka till vykort, tycker jag. Du kanske redan gör det?

    Om du, liksom jag, redan längtar efter FotoTriss, så har jag längst upp till höger på min blogg lagt in Mister Linky jag också, men för RIMMADE NYHETER. Vill du va’ me’?
    Kika in hos mig och kolla vad RIMMADE NYHETER handlar om …

    Trevlig helg till dig från mig!

    / Yvonne

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gör mig glad!

Related Posts with Thumbnails