Välkommen till mitt lilla fotoalbum...

31 okt. 2010

Fototriss del 112: Så här ser det ut där jag är idag del 9

Äntligen Fototriss igen! :)

Så här såg det ut i Santa Cruz idag! Inga höstlöv eller snö (en påpälsad snögubbe hittades dock) så långt ögat når men däremot 28º C.

Ett besök i "blomsteraffären" för inköp av  födelsedagsblomma
till svärmor




















Utsikt från svärmors balkong



Motorvägen (både för bilar och flygplan) mellan Santa Cruz
och La Laguna




Fler bilder här!





23 kommentarer:

  1. Ojoj vilken färgklick du bjuder på! Fina bilder i fin triss!

    SvaraRadera
  2. Det där ser inte dumt ut....längtar till värmen när jag ser dina vackra bilder. Lena/isis

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag tittade också på orkidéer idag, men just där jag var såg de taniga ut.

    SvaraRadera
  4. Ja visst ser det varmt och skönt ut men jag gillar hösten med alla färger.Kul med den påpälsade gubben mitt i alla orkidéer, favorit blir det mörka molnet och flygplanet.
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  5. Vackert är det på Teneriffa! Var där på bröllopsresa för ganska länge sen;-) Det är så härligt för en trädgårdstok som jag att se vackra blombilder! Även om det nu var en snögubbe mitt i allt ;-D
    Vilken vacker utsikt från balkongen! Kan tänka mig att det finns något att titta på hela tiden! /Anette

    SvaraRadera
  6. Kan du skicka lite värme hit:-), låter så härligt.

    Ha en skön söndag//Lissen

    SvaraRadera
  7. Lite avundsjuk blir jag allt :-)
    På klimatskillnader då ;-)

    SvaraRadera
  8. Så härligt det ser ut med blommor och sommarvyer! Roligt med snögubben mitt bland blommorna.:)
    Skulle nog gärna byta till den miljön just nu.:)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Varmare och soligare än här absolut ;-)

    SvaraRadera
  10. Kul att se lite bilder från Tenerifa!
    Du har lite varmare än vad jag har - men visst är det skönt i solen!

    SvaraRadera
  11. Ser ju bara såååå skönt ut !!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  12. Det var en masa minnen som poppade upp när jag såg de här bilderna. Den vackra ön med alla blommor, kälkåkning utför branterna i stan och den härliga vinden med Atlantens saltvatten.

    SvaraRadera
  13. Teneriffa har jag aldrig varit, men det verkar inte alls så dumt där.. Kanske jag skulle vänta ett par månader med att åka till värmare land.. gillar ju den svenska Hösten:) men det är klart 28 grader hade jag inte sagt nej till precis:)
    Tack så otroligt mycket för dina värmande ord hos mig:)

    SvaraRadera
  14. Kan inte tycka att det ser så vackert ut - men varmt och skönt - fattar du hur fantastiskt du har det? Ja, det är klart att du gör...

    SvaraRadera
  15. Ser flott ut - og sikkert godt og varmt også ;)
    - fi triss !

    SvaraRadera
  16. Men vilka häftiga bilder! Mittenbilden var färgglad och härlig och den sista var läcker med molnet som tornade upp sig. Kul att se!

    SvaraRadera
  17. Oj vilket moln..... hoppas att det är vackert väder för snart landar jag med sambo och yngsta sonen, närmare bestämt den 14 november. Då kommer vi och ska bara njuta och slappa i en vecka och självklart ladda våra batterier!! Har varit på dom andra öarna tidigare men inte Teneriffa, där har vi bara mellanlandat när vi flög till Brasilien för 4 år sedan. Fin triss!!

    SvaraRadera
  18. Det är skillnad på höst och höst. :-)
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder, nog blir man lite avundsjuk speciellt på temperaturen:).

    SvaraRadera
  20. Ingen dålig utsikt från din svärmors balkong!! Jag blir också avis på hur din temperatur är gentemot vår inom kort.. längtar till varmare breddgrader nu när det snart är vinter, snö och kallt. Huvva!!

    SvaraRadera
  21. Wow vilken utsikt din svärmor har. Längtar efter sol o värme när jag ser dina vackra bilder. Kul med snögubben som hamnade bland orkideérna.

    SvaraRadera
  22. Detvar trevligt att se bilder från Teneriffa !!! Oj vilken motorväg ! Härlig foto ! men jag skulle inte våga köra där :)

    SvaraRadera
  23. Blå himmel och blommor, det känns så långt borta just nu. Här är mörkt och murrigt från morgon till kväll. Ha det bra/Lis

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gör mig glad!

Related Posts with Thumbnails