Välkommen till mitt lilla fotoalbum...

27 okt. 2010

Italienaren med sin rosa skärm

Från "mitt  berg" så flygs det parapenting titt som tätt. Oftast ser jag dom i luften - lite avis så där (ändå)... Häromdagen så kunde jag inte låta bli att fota denna italienska herre. Han var och lågor! Han hade flugit ett par år men denna dag var tydligen Dagen D! Allt stämde - utrustningen, vindarna och framförallt han själv. Han var lika lycklig som ett barn på julafton! Jag frågade lite om utrustningen som väger en hel del och det är en massa kablar/vajrar (i alla möjliga färger) som går hit än dit. ryggsäckar bl a. Och med all den packningen går man uppför berget (428 möh), eftersom det inte går några bilvägar upp. Och så kastar man sig ut sedan...
Han erbjöd mig att följa med på en tur en dag men jag avböjde eftersom jag lider (fruktansvärt mycket) av höjdskräck. "Precis som min fru", sa han då. "Ni vet inte vad ni går miste om!" Och så log han igen som ett barn. 
Jag vet bara att jag älskar att se spännande saker som bl a detta på TV medans jag kan ha bägge fötterna på jorden (läs golvet) bekvämt sittande i min soffa :)




Här hittar du info om parapenting på Teneriffa

2 kommentarer:

  1. Jag testade det där på Nya Zealand och måste säga att jag var måttligt imponerad. Det var lite häftigt precis när man startade men sedan så var det att titta på utsikten i 10-20 min (kommer inte ihåg hur lång tid det tog) och den var precis lika bra från berget där vi startade. Som gammal fallskärmshoppare så vill jag ha mer adrenalin! Fast det kanske är annorlunda när man glider omkring där själv.

    SvaraRadera
  2. Jag kan tyvärr inte jämföra eftersom jag inte provat något av alternativen. Fast fallskärmshoppning skulle nog ge mig en hjärtinfarkt med tanke på både höjden och hastigheten. Och tänk om den inte utvecklas, skärmen alltså... *gulp*

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gör mig glad!

Related Posts with Thumbnails