Välkommen till mitt lilla fotoalbum...

30 nov. 2010

Ingen fara med mig!

Stormen som stormade förbi är nu över för denna gång. Fast det utlovas mer oväder i slutet av veckan igen...
Ett riktigt oväder var det och norra delen av ön råkade värst ut med vindar upp till 195 km/tim (här existerar inte sekundmetrar). Som tur är blev det mest materiella skador. Men en 40-årig man ligger på sjukhus med reserverad diagnos efter att ha fått en metallport över sig. 5 personer skadades lindrigt när ett stort glasfönster blåstes ur på ett hotell i Puerto de la Cruz.
Här hos mig i syd regnade det nästan oavbrutet ett dygn med blixt och dunder. Vi fick väl ett par stormbyar som drog in och då kände man sig inte stor vill jag lova! Alla skolor på öarna var stängda igår och det var nog tur. Men imorse fick barnen minsann pallra sig upp fast det fortfarande blåste lite men annars har dagen varit underbar.

Bilderna är från i söndags em när vi trodde att stormen bedarrat men ett par timmar senare var det dags igen!
Imorse var himlen blå igen och måsarna surfade på vindarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gör mig glad!

Related Posts with Thumbnails